kenderaan awam

huhuhu...
hari isnin yg lalu aku g jln2 naik komuter...setelah 6tahun xnaik komuter aku ingatkn sudah berubah...tetapi same jek...dgn bau mcm2 adeh...berhimpit2 ngan manusia2 yg ade kt atas muka bumi nih...almaklum le kn da bese naek kete...mane le bese naek kenderaan awam...huhuhu...lupe dri lak...kete da le company pa&ma yg bagi...hehehe...
aku bkn per...pas ni aku ade training kt kl so aku mls nk bwk kete disbbkn kos minyak, parking n jem yg aku kne tanggung...so nk berjinak2 la kunun naek train...kwn2 aku ckp jgn la ko naek train nnti lmbt sampai...ade yg delay...aku cuak gak dgr cm tuh...tp disbbkn keadaan aku yg sengkek ni...aku xmo susahkn company pa&ma utk tanggung aku byk sgt...aku cekalkn ati gak a isnin ni naek train...terpakse a aku bersesak2 ngan mat2 n minah2 indon utk same2 naek kenderaan awam tuh...huhuhu...bese2kn dri idop susah...bkn senang utk menikmati idop senang...so aku kne sacrifice la ape2 yg patut...perjalanan yg pnt ptg isnin tuh membuatkn aku blk n tdo awl mlm tuh...hihihi...maybe xbese kowt...lame2 bese a tuh...alah bisa tegal biase...hopefully aku xgiveup utk bergerak menggunakan kenderaan awam pas nih...aku nk rasa gak org yg xde kete cmne...lgpon tmpt yg aku nk g training ni dkt ngan lrt...
huhu...besh gak per...at least aku independent cket...jln2 sorg2...tp abang aku a cuakkn aku... die kate kalo naek komuter tu bebaik sbb takut a ade org pukau ke ape ker...ko tu kn comey=p
baek ko pakai purdah bile naek komuter tuh...ade ke suh aku pakai purdah semate2 panas terik suh aku pakai purdah lak...hahahah...huhu...tu a aku takowt pon ade...cuak pon ader...tp yg pntg aku taw Allah sentiase lindungi umat Dia...so mls a nk takowt2 hal cm tuh... hopefully nothing will happened...

Comments

BG said…
comey???wakkaa..eMM aku xsuka public transport..leh kira ngan jari bapa kali aku naik n aku akan elak selalunya..^_^

* i FU*K pUBLIC TRANSPORT!!
LeA said…
seperti yg aku katekan..better ko mintak parents ko antar kat stesen lrt kj..lgi cepat, senang n on time..
tak yah laa risau psal org pukau2 nih...
niat ko dh elok nak g blaja..tade pape nye laa jdi..
aku ok je~!
jinak2 kan laa kawan ngan org yg naek transport..atleast ade gang..cam aku n zarul~! hihi
puteh said…
adeh cm la mak aku nk anto smpai sane baek aku naek kete sndri g taman jaya tuh=(
BG said…
wah yeke..xper public best ma..lalalla aku jalan kaki jerk..ok jerk...kalu masa training dulu..berbatu aku kena jalan sambil carry beg pack adn weapon ..wkakakak
Hamba Allah said…
salam...

"tp yg pntg aku taw Allah sentiase lindungi umat Dia"

yang sebetulnya Allah sentiasa lindungi HAMBA Dia...Rasulullah sentiasa menyayangi UMATnya..kita adalah hamba Allah dan umat Rasullullah..wallahuallam...

Popular Posts