Permulaan di Tahun Baru Awal Muharram 1435

Hye Assalamualaikum..

Lame nye rase xberblog n dah berhabuk kusam masyam sangat nih sbb dah bertahun tinggalkan blog ni. last post tahun 2010? OMG... belajar pon dah selesai..tunang pon sudah..kahwin pon sudah..beranak pon sudah..baru la nak muncul post baru..


walopon skang ni penghujung tahun 2013 tetapi bermulanya tahun Maal Hijrah isitu 1435. So, saya ikut je la tahun Islam..hehe..Ape azam baru ni? sebelum cakap azam baru meh kita tgk checklist tahun 2013 ape yang saya dah dapat..hehehe...


1) Pregnant-tu xaci sbb dah stat pegnen bulan Okotober 2012 lagi..tp besh la sume kwn2 pon pregnan n bersalin pada tahun nih..


2) Pengalaman bersalin-Masya Allah hanya Allah je yang taw nikmat sakit bersalin. Alhamdulillah da dapat sorang cahaya mata lelaki di beri nama Aryan Firas Bin Mohammad Firdaus. maksudnya Aryan-Kekuatan Penuh, Firas-kecerdikan...In Sha Allah dia akan kuat untuk jaga adik2 dan ibu nya dan cerdik dalam semua hal..


3) Pengalaman 44 hari berpantang- fuh..rase cm beranak xde la sakit lame cm ni..sume xleh makan..jalan stylo sendiri xboleh.badan bau herba yang xberapa nak wangi.mandi satu kali sehari je..fuhhh...setiap ari makan lauk yang sama..n penah langgar pantang ha nah padan muka kena gatai2...n lagi satu yang menyedihkan anak 2 kali masuk hospital..uwaaa!! nangis cm org separuh sedar jgk la...Alhamdulillah Firas semakin sehat.


4) Kerja Tempat Baru-rasa nya xde la baru sangat. dah nk berhenti da pon. n sedang mencari pekerjaan lain. motif berhenti sebab company xmampu byr gaji..sedey kn? aku Redha ngan Dugaan Allah bagi. In Sha Allah ade rezseki untuk Firas..


5) dapat Abg ipar baru-hehee..memandangkan sorg je abg ipar so xtaw nk panggil ape. sebab dia plg muda dlm family..hehehe..pggil Along J. Alhamdullillah akhirnya kakak aku yg sorg ni yang paling disayangi ni dah pon kahwin pada 26 Oktober lepas. psst..jgn bgtaw dia yg aku nangis masa dia akad nikah.. dia pon xtaw..hehehe...


ok lah..tu je kot perkara yang di highlight utk tahun 2013. yang lain nnti kalo ingat aku bagitau.

 firas baru lahir

 happy family kt majlis org..hehehe

budak baru pas mandi xpakai baju..kihkihkih...

 

Apa azam tahun baru 2014/1435 H? Berikut beberapa senarai azam tahu baru untuk 2014:

1) nak mendalami ilmu bisnes sebanyak mungkin n jd seorang usahawan yang berjaya yang tak mengenal erti putus asa, malu, dan nak semakin berjaya dunia dan akhirat.

 

2)nak bukak ASB untuk Firas supaya nanti dah besar ada simpanan untuk belajar. Kalau ade anak yg lain akan datang pon akan simpan duit utk diorg. Sebab dah mengenal erti susah bila xde duit xde siapa boleh bantu kita kecuali diri kita sendiri dan Allah S.W.T.

 

3) Berazam tak mahu lagi keluar duit dari ASB. nak simpan duit setiap bulan. InsyaAllah..Allah itu Maha Adil. hari ni kita di bawah dan esok lusa kita pulak di atas. tapi kalo boleh takmahu bila dah kat atas lupa diri. mesti sentiasa bersyukur dengan nikmat yang Allah beri dan jangan mudah sombong dengan apa yang kita dapat capai.

 

4)InsyaAllah akan dapat kerja dalam masa terdekat sebab haritu ada panggilan interview dan diberi feedback positive.kalo xde aral 3 Disember nanti bermula bekerja di tempat baru. Hopefully dapat la sebab tak dapat lagi offer letter pon.

 

5) Dapat anak lagi satu. hehehe..ni bonus.kalo ade rezeki ada la..nak bagi laluan pada kakak yang baru kahwin.mungkin akan propose dia set kesuburan Shaklee bagi cepat dapat anak.kita berusaha..hanya Allah tentukan rezeki masing-masing..

 

6) nak husband sama-sama berjaya peroleh kejayaan di dunia dan akhirat. moga husband boleh membimbing kita yang banyak kelemahan ni. InsyaAllah...

 

 stok susu Firas sebelum masuk kerja

 ni sekali pam kat office


Alhamdulillah Firas skang 4 bulan masih menyusu badan sepenuhnya. sekarang kalau pam dapat la 19oz 2 kali pam. sbb keje so xleh pam setiap 3-4jam. kne 2 kali je satu hari..kalo kat umah xdan nk pam firas dah kosongkan dlu..hehehe...kalo nak consult untuk banyakkan susu badan sila wassap/sms/pm kat 012-2718835. or pm kat Facebook at putehanizah@facebook.com.

psst: jika berminat untuk consultation Set Penyusuan Shaklee dan Set Kesuburan Shaklee dan nak dapatkan harga istimewa boleh contact saya melalui SMS/Whatssap/Call 012-2718835.


Comments

Popular Posts